کد خبر: ۵۵۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵ 27 January 2018

تابناک / گروه اجتماعی: حجت الاسلام پوررضا فساد مسئولان را موجب خوشنودی دشمنان نظام دانست و یادآور شد: کسانی که دارای مسئولیت هستند، اگر دچار فساد شوند، در واقع خون های پاکی که برای اسلام، انقلاب و نظام ریخته شده است را پایمال می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررض، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، ۶ بهمن در خطبه های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه همواره در طول تاریخ انسان هایی که به سوی ایمان می روند کم هستند، اظهار کرد: کسانی که از مسیر عقل به ایمان رسیده اند و در زندگی خدا را در نظر گرفته اند، اظهار رضایت دارند.

وی با اشاره به تاکید آیات و روایات بر کسب مال حلال، افزود: انسان باید درست و منطقی زندگی کند و برای به دست آوردن آسایش و رفاه به سمت مال حلال برود.

امام جمعه موقت رشت، دین اسلام را دین تسلیم شدن در برابر حق دانست و تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است و انسان با پیمودن این مسیر به رستگاری می رسد لذا سبک زندگی اسلامی باید در همه عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تجلی یابد.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه انسان از حقیقت علم بی خبر است، خاطرنشان کرد: هدف زندگی رسیدن به وصال الهی است که از مسیر الهی ممکن می شود لذا علمی که از خدا بریده باشد، کامل نیست و انسان را دچار ضرر می کند.

وی قانون مداری را یکی از ویژگی های انسان مومن دانست و گفت: مردم باید به قانون احترام بگذارند، البته نظام جمهوری اسلامی ایران با قضاتی که قضاوت درست نمی کنند، برخورد می کند تا مردم نسبت به حکومت و قانون دلسرد نشوند.

حجت الاسلام پوررضا، فساد مسئولان را موجب خوشنودی دشمنان نظام دانست و یادآور شد: کسانی که دارای مسئولیت هستند، اگر دچار فساد شوند، در واقع خون های پاکی که برای اسلام، انقلاب و نظام ریخته شده است را پایمال می کنند.

امام جمعه موقت رشت، از جوانان خواست که افراد را ملاک و معیار اسلام قرار ندهند و گفت: برخی از افراد با قرائت ناصحیح خود از اسلام موجب خدشه وارد شدن به دین و نظام می شوند، اما اسلام به خودی خود اشکال ندارد و از طرف خداوند آمده است.

وی در ادامه، با بیان اینکه قاچاق کالا آسیب جدی به تولید داخلی وارد کرده است، یادآور شد: سالانه ۱۲ هزار دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود و مردم را دچار مشکلات اقتصادی می کند. با این حال، کسانی هستند که در عرصه صادرات کالای ایرانی فعالیت می کنند و به اشتغال کشور رونق می بخشند.

حجت الاسلام پوررضا، با بیان اینکه همواره عده ای در صدد مقابله با جمهوری اسلامی ایران هستند، عنوان کرد: کسانی که امروز فریاد حقوق بشر سر می دهند و ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند، در مقابل جنایت هایی که علیه مردم دنیا اتفاق می افتد، سکوت کرده اند.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: باید از فرصت دهه فجر جهت تبیین آرمان های امام و دستاوردهای انقلاب و نظام برای مردم به ویژه جوانان که آن دوران را درک نکرده اند، استفاده کنیم.

این کارشناس دینی، با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گیلان، اضافه کرد: گیلان استانی با ظرفیت های فراوان و منحصر به فرد در بخش گردشگری است، اما باید به ظرفیت های علمی و تحصیلی گیلان نیز توجه شود و بسیاری از دانشگاه های کشور در این استان احداث گردد.

امام جمعه موقت رشت، گیلان را نیازمند مدیران توسعه یافته دانست و تاکید کرد: گردشگری می تواند منبع درآمد استان گیلان باشد، اما در اجرای طرح های گردشگری باید پیوست فرهنگی را مد نظر قرار دهیم. گیلان با توجه به ظرفیت های بالای خود از جمله منطقه آزاد انزلی می تواند کشور را بی نیاز کند لذا باید سرمایه گذاری صورت گیرد، اما گاهی مدیران میانی سرمایه گذار را خسته می کنند.

حجت الاسلام پوررضا، با اشاره به پیش بینی بارش برف و باران در استان، خاطرنشان کرد: امسال میزان بارندگی ها کم بوده است و احتمال بحران خشکسالی وجود دارد لذا از مسئولان می خواهیم بارش برف و باران را نعمت بدانند و با تمهیدات لازم، مشکلات مردم را در ایام پیش رو برطرف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار